Tort profiterol

Blat:
6 oua
4 linguri cu varf faina
200ml lapte
100 g unt
un pic de sare

Crema
1 lapte
3 oua
4 linguri amidon
300 g zahar
30g unt
4 linguri iaurt grecesc
250 g mascarpone
100ml gem de capsuni

Proces tehnologic.
Punem laptele la fiert, inpreuna cu untul. Cand untul s/a topit in lapte adaugam faina si amestecam energic pana observam ca masa s/a ingrosat si s/a creat un aluat lucios care s/a adunat tot intr/o bila.D/am la o parte acest aluat si i/l lsam un pic sa se raceasca. Apoi adaugam cate un ou si tot mixam cu mixeru pana am obtinut un aluat ca smantana. Pe o foie de copt desenam diametru dorit al blatului. Eu din aceasta cantitate am facut diametru de 16 si am obtinut 6 blaturi. Am pus cate 2 linguri de aluat si cu o spatula intindem subtire pe foia de copt. Coacem la 250 g, se coace rapid.

Crema
Punem laptele la fiert impreuna cu zaharul. Apoi intr/un vas batem oule cu amidonul si luam un pic de lapte cald si omogenizam aceasta compozitie ca s/o putem turna in altele care este fierbinte deja. Apoi cu un tel amestecam energic ca sa nu sa se lipseasca pana crema s/a ingrosat si observam ca face bule deasupra.Dam de pe foc crema si adaugam untul si mixam pana se topeste. Mutam crema intr/un alt vas si o lasam sa se raceasca. Cand s/a racit crema o punem in frigider pentru racirea completa. Apoi adaugam mascarpone si iaurtul si mixam bine pana se omogenizeaza.

Asamblam tortul blat crema cateva linguri de gem si tot asa pana sus. Ultimul i/l facem cel mai cremos. Decoram dupa cum ne vine in minte.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Idei de mancare pentru pranz.

Musaca cu legume