Fursecuri cu gem de mere

Necesar
3 oua
100g unt
100ml iaurt gras
zahar 250g+150g(gem)
faina 500 g
praf de copt un pliculet
coaja rasa de la o lamaie
1 kg mere

Proces tegnologic
Oule impreuna cu zaharul, untul la temperatura camerei,iaurtul le punem intr/un bol si le mixam pana zaharul s/a topit.Apoi incorporam faina cu coaja de lamaie si praful de copt.Obtinem un aluat usor de lucrat.I/l impartim in 4 bucati egale. Eu am folosit o tava dreptughiulara de 20/15 cm.Punem hartia de copt in tava sau masuram marimea tavii putem pune hartia pe blat si putem o parte din aluat si cu ajutorul facaletului formam un dreptungh de dimensiunea tavii. Asa este mai usor, si punem hartia cu aluat la copt in cuptorul preincalzit la 180 de grade. Coacem in jur de 10 min. Asa procedam cu toate foile.

Acum ne apucam de pregatit gemul.
Dam prin razatoare 5 mere, sau ne putem ajuta de blender.Intr/un vas punem 150 g zahar tos si 50 ml apa, lasam sa fiarba siropul pana observam ca face o spuma groasa si amestecul deja este cremos in momentul ala adaugam 2 linguri de suc de lamaie si marul razuit, amestecam energic pana observam ca sa creat o masa lucioasa,frumoasa la culoare si este cremoasa. Atunci dam de pe foc, ca timp totul se tine pe foc in jur de 15 minute.
 Dupa ce am facut gemul, montam blaturile. Un blat un strat de gem asa procedam cu toate 4. Deasupra ornam dupa dorinta eu am pus niste nuci, putei lasa cu gem, sau putei pune nuci, sau ce vreti voi. Lasati imaginatiea libera..
Pofta buna!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

11 Retete de aluat de pizza

Idei de mancare pentru pranz.

Musaca cu legume